Nem ilyen tapasztalatra vágytunk

A hatodik gyorsasági szakaszon balesettel fejeződött be Herczig Patrik és Bán Viktor számára az Eger-Ózd Rally. A páros az RC4 kategória harmadik helyén állt, amikor számukra befejeződött a futam.

Leszakadt az ég, nekünk pedig csak két esőgumink volt. Ezeket feltettük előre, hátul pedig a középkemény abroncsok maradtak. Az elején még egészen jó volt, de aztán egy tempós részen ötödikben elúszott a hátulja a vízen. Olyan volt, mintha kirántották volna alólunk a talajt. Rögtön fordult az autó 180 fokot és úgy csúsztunk, nekem pedig az járt a fejemben, hogy ott villanyoszlopok vannak, nehogy eltaláljuk az egyiket.  Aztán visszafordult az autó és a jobb elejével eltalált egy villanyoszlopot, ami átdobott minket az út túloldalára” – meséli a balesetet Herczig Patrik, és közben kicsit sántikált ugyan, de szerencsére ő is és a navigátor is néhány ütéssel megúszta a balesetet. A Fiesta viszont nagyon összetört, teljesen újjá kell építeni. A királdi körgyörs ezen részének nem Patrikék az első áldozatai, 2018-ban Hadikék ugyanitt estek ki a versenyből, ők a kettővel előbb álló villanyoszlopot találták el.

„Nagyon szomorú vagyok, mert éreztem magamban a tüzet a verseny előtt. A teszt is jól sikerült, és az elején jól is kezdtünk. Az első két körben a Királdi kör-Borsodbóta szakaszon második időt mentünk, ráadásul úgy, hogy sehol sem feszítettük túl, mindenhol maradt még tartalék, húzós, de biztonságos tempót autóztunk. Az ötödik gyorsaságin az eső megviccelt minket, a kategória eleje még lejött szárazon, nekünk pedig a felétől megint úgy ömlött az eső, hogy ötödikben fékezgetnem kellett, mert nem láttam rendesen.  De még ez után sem akartam lefaragni a hátrányt, egyrészt azért mert nem néztem meg az időket, másrészt pedig tudtuk, hogy vasárnap jönnek azok a pályák, ahol tavaly már mentünk is, és erre tartogattuk a puskaport” – foglalta össze az első gyorsaságik tapasztalatait a pilóta.

Az első négy szakaszon valóban nagyon jól ment a párosnak. Öt másodpercnél sehol sem volt nagyobb a hátrányuk, pedig ezekre a szakaszokra 2020-ból csak itinerük volt, versenyautóval még nem mentek ezeken a pályákon. Az eső most is megtréfálta őket az ötödik szakaszon, a szombati nap utolsó gyorsaságija pedig csak néhány kilométer lett számukra. A tanulságokat természetesen ebből a versenyből is le kell vonni, hiszen így is sikerült 60 versenykilométerrel gyarapítani a tudásbázist. A legfontosabb azonban, hogy a kiesésből is sokat tanult a pilóta.

„Nem lett volna semmi baj, ha nem a középkemény, hanem az intermédia gumi van hátul. Most megtanultam, hogy ezen az autón így nem lehet használni a gumikat, hogy ekkora differencia van az első és hátsó tengely között. Utólag talán jobb lett volna, ha lemegyünk slickkel, mert akkor legalább számítunk rá, hogy nagyon csúszkál, de így becsapott az autó, mert elhittem, hogy tapad. Ahogy mondtam, most még borzasztóan le vagyok törve, de próbálom úgy felfogni, hogy a nagy pilóták is sokat estek az elején, mire igazán gyorsak lettek, és ez most kell ahhoz, hogy tényleg gyorsan tudjak menni” – összegzett Herczig Patrik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *