Korán búcsúztunk a Rally Hungaryn

Nem ért célba a Rally Hungaryn Herczig Patrik és Bán Viktor. A páros vasárnap reggel kategóriájának második legjobb magyar versenyzője volt, amikor egy kanyarban az árokba csúsztak. Bár a gyorsaságiról lejöttek, az autó futóműve annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt.

Sajnos én hibáztam” – kezdte a beszámolót Herczig Patrik. „Vasárnap reggel kemény gumival mentünk ki a pályára. Még kérdeztem is a mérnököt, hogy jó lesz e, én inkább egy puhábbat javasoltam volna. Ő azt mondta, hogy nem, mert száraz az aszfalt. Kimentünk, de a rajtoltatás késett. Közel 50 percet álltunk, közben tudtam meg, hogy épp apáék balesete miatt álltunk. Aztán szóltak, hogy indulunk, és közben a telefonom is csörgött. Gyorsan még felvettem, apa volt, és mondta, hogy nagyon lassan menjünk, mert csúszik. Elindultunk a jéghideg gumikkal, amiknek ilyenkor szinte semmilyen tapadása nincs, és tényleg nagyon-nagyon óvatosan mentünk. Abban a bizonyos kanyarban megláttam az autójukat, és egyből ráléptem a fékre, de hiába mentünk lassan és fékeztem korán, nyílegyenesen belecsúsztunk a kibetonozott árokba. A nézők kitolták az autót, befejeztük a gyorsaságit, de nem tudtuk folytatni, mert megsérült a futómű, és emiatt ki kellett állnunk.”

Herczig Patrik és Bán Viktor az RC4 kategória második legjobb magyar versenyzőjeként fejezte be a szombati napot, ami különösen annak fényében remek eredmény, hogy a Renault Clio Rally4-gyel most versenyeztek először.

Az első hét gyorsasági összességében jól sikerült. Péntek este a Rabócsiringen a régi ralikrossz sikerek helyszínen mentünk, amit nagyon élveztem. Többször is megcsúsztattam kézifékkel az autót, próbáltam úgy menni, hogy a közönség is jól szórakozzon és az idő se legyen rossz. A stopper azt mutatta, hogy az utóbbi cél sikerült, és remélem a szurkolók is jól szórakoztak. Szombaton is a kemény gumival kezdtünk, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ERC3 Junior mezőnyben a legkeményebb és a puha gumit lehet használni, azt a közepeset ami ide a legjobb lett volna nem engedi a szabályzat. A puha gumi pedig könnyen elmelegszik, emiatt preferálják a mérnökök a kemény abroncsot. Ezzel a gumival is megoldottuk a feladatot szombaton, ahogy ismerkedtünk az autóval úgy javultak az időeredményeink” – mondta Herczig Patrik.

Az ismerkedés a Clióval jól sikerült, a duó jól érezte magát az új versenyautóban, mindössze egyetlen szokatlan elemmel kellett megbarátkozniuk.

Kezes, könnyed a Clio, jól lehet vele menni, és a motorerő is meggyőző. Az egyetlen furcsa megoldás a fék. Nagyon puha a pedál és csak egy ponton kezd igazán hatékony lenni, a kerék viszont könnyen blokkol. Biztosan meg lehet tanulni ezt a rendszert is, de hosszú idő, és sok gyakorlás kell hozzá, hogy megtaláld azt a pontot, hogy erőset is tudj fékezni, és ne blokkoljanak a kerekek” – magyarázta Patrik.

A Rally Hungaryra új csapattal nevezett a Herczig Autósport párosa, mert a Rally4-es Cliókat a Toksport csapata versenyezteti. A nagy nemzetközi csapattal részt venni a hazai futamon külön élmény volt a páros számára.

Természetesen megtisztelő volt, hogy Mikkelsennel indultunk egy csapatban, reggel is úgy léptem be a sátorba, hogy ott reggelizett. A Toksport csapatának mérete, működése, ritmusa teljesen más volt, mint amivel eddig találkoztam. Már ebből is nagyon sokat tanultam, jó volt egy kicsit belecsöppenni ebbe a világba is, ahol hihetetlenül profin dolgozik mindenki” – mondta Herczig Patrik.

A hullámvasút-szerű 2021-es szezon a Rally Hungaryval véget ért a Herczig Autósport számára. Az év eleje és vége a vártnál kedvezőtlenebbül alakult, de a szezon közben elért sikerek lendületet adnak a folytatáshoz. A legfontosabb, hogy rengeteg új tapasztalatot gyűjtött Herczig Patrik, és az időeredmények is folyamatosan javultak. Külön köszönet jár a szurkolóknak, a párosért egyre többen szorítanak, amit éreznek is a versenyzők, és nagyon hálásak a szurkolásért.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *